Jak skutecznie promować swoją markę w social mediach?

2
666

Coraz więcej firm decyduje się na promocję w mediach społecznościowych. Aby jednak przyniosła ona zadowalające rezultaty, należy działać w kreatywny sposób, który przyciągnie odbiorcę do publikowanych treści. Jak najlepiej przykuć i zatrzymać na sobie uwagę odbiorców w erze nieustannego scrollowania i setek powiadomień?

Zaskocz, przyciągnij, zatrzymaj

Użytkownicy social mediów nie czytają wszystkiego, co wyświetla się na ich tablicach. Przeważnie unikają postów długich, o nieciekawej formie, pozbawionych emotikonów czy grafik. Dobry post powinien więc przyciągnąć oko – nie może zniknąć w gąszczu pozostałych treści.

Zamiast publikować długie posty, które zniechęcają do czytania przez swoją objętość, postaw na krótkie treści w języku korzyści. Schemat jest prosty i składa się z trzech elementów: cechy, zalety i korzyści. Dla kawiarni skutecznym postem pisanym w języku korzyści będzie na przykład:
„Nasza kawiarnia jest przyjazna dzieciom [cecha] – wyposażyliśmy ją w kącik z zabawkami [zaleta]. Dzięki temu zarówno rodzice, jak i ich pociechy spędzą u nas miło czas [korzyści]”.

Postaw na współpracę z influencerami

Własne profile w social mediach dają naprawdę wiele. Jednak aby wypromować się na szerszą skalę, warto postawić na social media marketing. Znane i lubiane internetowe osobistości mogą zareklamować naszą markę lub produkt wśród swoich followersów czy obserwatorów, co przełoży się na realne profity.

Znalezienie odpowiedniej osoby, która zgodzi się na współpracę, nie jest jednak takie łatwe. Ważne jest przede wszystkim, aby warunki były korzystne dla obu stron: influencerowi zależy na zachowaniu wiarygodności, a przedsiębiorcy – na dobrej cenie.

Najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie spraw w ręce agencji influencer marketingu, która współpracuje z dużą i różnorodną grupą influencerów chętnych do podjęcia współpracy. To metoda promowania marki szczególnie korzystna dla osób, które chcą wypromować ją z pomocą kilku influencerów jednocześnie, co znacznie zwiększy zasięgi.

Istotną myślą końcową jest to, że aby skutecznie promować markę w Internecie, nie wystarczy być w nim obecnym. Sama obecność to za mało: najważniejsze są skuteczne działania przyciągające odbiorców – a dobrze zrobiony influencer marketing z pewnością to takich działań należy!

2 KOMENTARZE

  1. Hej, myślę podobnie że warto współpracować i w social media inwestować, puki jeszcze istnieją, ponieważ już powoli ludzie odsuwają się od np. Facebook, to nie to samo co np. 7 lat temu, pozdrawiam

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here