Jak założyć sklep internetowy?

Jak założyć sklep internetowy?

We współczesnych czasach, w większości branż, aby odnieść sukces obok sklepu stacjonarnego musi również funkcjonować sklep internetowy. Czasami nawet handel skupia się tylko i wyłącznie na sprzedaży online i nie musimy mieć ani punktu sprzedaży, ani magazynu (jeżeli działamy na przykład na zasadach dropshippingu). Ale jak założyć sklep internetowy, żeby spełniał coraz większe wymagania Klientów i był dla nich przyjazny, a jednocześnie aby sprostał wymaganiom wyszukiwarki Google, aby nasi Klienci mieli łatwość trafienia do naszych produktów?

Najlepsze rodzaje sklepów internetowych

Pierwsze i najważniejszy wybór to model sklepu internetowego! Mamy do wyboru dwa podstawowe rodzaje sklepów online:

  • platforma sklepowa, jak na przykład Magento lub Presta Shop
  • sklepy typu SaaS (Software as a Service), jak na przykład Shoper czy Shoplo

Czym się różni jedna wersja od drugiej? Postawienie sklepu na platformie Magento lub Presta Shop jest drogie (koszt może osiągnąć nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych), ale mamy nad sklepem 100% kontroli i jest on całkowicie naszą własnością. W sklepach typu SaaS tak naprawdę wykupujemy od dostawcy jakim może być wymieniony Shoper czy Shoplo, swego rodzaju usługę, jaką jest sklep internetowy. W tym przypadku nasze możliwości wpływania na sklep, optymalizowania go pod wyszukiwarkę Google czy pod wymagania Klientów są mocno ograniczone, ponieważ nie posiadamy dostępów ani do kodu strony, ani do serwera FTP, na którym trzymane są pliki strony. Teoretycznie więc, lepszym rozwiązaniem jest postawienie sklepu na platformie, ale jest tak tylko w przypadku, kiedy nie ograniczają nas finanse, jakie chcemy przeznaczyć na postawienie sklepu online. Jeżeli zdecydujemy się postawić sklep internetowy typu SaaS to musimy pamiętać, że oprócz samych kosztów postawienia sklepu (około kilku tysięcy złotych) dojdzie nam również opłata abonamentowa, zależna od tego, na jaki pakiet się zdecydowaliśmy. Pakiety różnią się od siebie na przykład ilością możliwych produktów do wprowadzania lub ilością skrzynek pocztowych, jakie chcemy mieć utworzone w sklepie.

Damian Misztal

Czytaj również

Dodaj komentarz