Jak reklamować, aby się zareklamować?

Jak reklamować, aby się zareklamować?

Na rynku nieruchomości nieustannie pojawiają się coraz to nowe pozycje mieszkań. Zainteresowanie jest ogromne, a konkurencja nie odpuszcza. Uważa się, że branża deweloperska jest jedną z najtrudniejszych na rynku. Jest wiele czynników, które decydują o tym, czy dana nieruchomość zostanie oddana do sprzedaży. Dlatego bardzo ważna jest dobrze zaplanowana reklama dla deweloperów. Bez dobrej reklamy nie zwrócisz uwagi potencjalnych klientów oraz nie dotrzesz do osób szukających mieszkań.

Jest wiele sposobów na to, aby zwiększyć swoją widoczność w Internecie i zainteresować nabywców Twoją marką i oferowanymi przez Ciebie produktami – ponieważ dom czy mieszkanie w marketingu dla deweloperów to nadal produkty.

Dlaczego ludzie decydują się na kupno tego konkretnego mieszkania?

Na poziom zainteresowania nieruchomością wpływ ma wiele czynników. Co ludzie biorą pod uwagę przy zakupie nowego mieszkania? Na co zwrócić szczególną uwagę? Obecnie reklama skupia się przede wszystkim na jednym, największym medium, a mianowicie na Internecie. Internet to bezapelacyjnie najlepsze narzędzie do pozyskiwania nowych klientów.

Strona internetowa to nie tylko oferta i portfolio, to w głównej mierze wartości, jakie reprezentuje sobą marka. Ponieważ to właśnie deweloper, jako osoba, jest sam w sobie swoją marką. Na co zwracają uwagę potencjalni klienci i co powinna uwzględniać reklama dla deweloperów? Przede wszystkim to, czy budynek spełnia ich potrzeby, np. czy jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, rodzin z dziećmi bądź emerytów. Albo czy w budynku znajduje się podziemny garaż lub parking.

Wiele rodzin szukających nowych mieszkań to właśnie młode pary, często z małymi dziećmi. Te osoby chcą mieć pewność, że ich pociechom nie stanie się krzywda, kiedy wybiorą się na spacer dookoła osiedla. Reklama dla takich osób powinna skupiać się na takich kluczowych aspektach, jak „spokojna okolica”, „bezpieczne miejsce dla rodzin z dziećmi” czy też „całodobowy monitoring”. Ważne jest, aby zachować empatię i podejść indywidualnie do potrzeb klienta.

Najlepszy przyjaciel Twojej inwestycji

Aby skutecznie reklamować się w sieci i docierać do szerokiego grona odbiorców, dobrze jest skorzystać z kilku pomocnych narzędzi. Samo założenie strony www nie wystarczy, potrzebna będzie pomoc, tak zwanego „wujka Google’a”. Reklama dla deweloperów jest znacznie bardziej skuteczna, jeżeli:

  • deweloper posiada wizytówkę Google Moja Firma,
  • postawi na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania,
  • używa płatnych reklam Google Ads, Facebook Ads, etc.

Równie ważny w tej branży jest stały kontakt z klientami. Reklama nieruchomości powinna zawierać e-mail, numer telefonu bądź formularz kontaktowy do dewelopera. Dzięki temu, kiedy klient zobaczy taką reklamę, będzie mógł szybko skontaktować się z jej autorem i omówić szczegóły współpracy.

Rekomendacje

Wszystkie działania reklamowe w internecie, które zachęcają klientów do kontaktu z deweloperem to tylko początek całego procesu reklamowego. Równie ważne są rekomendacje byłych klientów oraz ich opinie na temat dewelopera. Sieć stałych kontaktów umożliwia inwestorom dotarcie do znacznie szerszego grona odbiorców, niż mogliby sobie to wyobrazić. Ważną funkcję spełniają tutaj właśnie opinie i rekomendacje.

Jeden klient może przyciągnąć za sobą dwóch, a nawet trzech innych zainteresowanych. W tej branży liczy się szczerość. Jeżeli zbyt mocno zabarwi się rzeczywistość, można przynieść więcej szkody niż pożytku. Mieszkanie to poważna inwestycja, dlatego nie powinno się używać też słów, które budzą negatywne skojarzenia. Reklama deweloperska powinna podkreślać pozytywne cechy wynikające z kupna mieszkania bądź innego lokalu od tego konkretnego dewelopera.

Damian Misztal

Czytaj również

Dodaj komentarz