Contact center a doświadczenia klienta

Contact center a doświadczenia klienta

Od tego jak klienci postrzegają Twoją firmę, będzie zależało to, czy dokonają u Ciebie jednorazowego zakupu, czy też pozostaną związani z firmą na dłużej. Chcesz mieć rzeszę wiernych klientów, którzy nie tylko sami aktywnie będą zapełniać kolejne koszyki zakupowe, lecz także będą polecać Twoje produkty i usługi swoim znajomym? Zadbaj o doświadczenia klienta.

Doświadczenia klienta – co to takiego?

Terminologia związana z procesem obsługi klienta stale się poszerza. Podobnie z resztą, jak wciąż ewoluują standardy kontaktu na linii pracownicy – klienci. Na współczesnych szkoleniach sprzedażowych dużo uwagi poświęca się doświadczeniu klienta – CX (z ang. customer experience). Najprościej rzecz ujmując, jest to zespół skojarzeń i odczuć, jakie klienci żywią w stosunku do Twojej firmy. Pamiętaj, że w budowaniu pozytywnych relacji pomoże Ci sprawnie działający system call center. Chcąc budować profesjonalne contact center możesz skorzystać z rozmaitych rozwiązań oferowanych przez rynek nowoczesnych technologii. (np. Genesys Cloud – więcej o tym rozwiązaniu przeczytasz na stronie https://www.cludo.pl/).

W jaki sposób budować pozytywne doświadczenia klienta?

W tym przypadku liczą się wszelkie interakcje, nie tylko te telefoniczne. Proces budowania zaufania u klientów, które przełoży się na jego ogólne odczucia dotyczące firmy, jest skomplikowany i długotrwały. Absolutnym fundamentem jest profesjonalna obsługa. Na każdym etapie procesu sprzedażowego (a także w obsłudze po sprzedażowej) wykazuj się postawą prokliencką. Błyskawicznie reaguj na potrzeby zgłaszane przez drugą stronę, a zobaczysz, że zjednasz sobie nawet te osoby, które początkowo miały stosunek obojętny, czy nawet delikatnie negatywny. Prawidłowo zaopiekowany klient, to szczęśliwy klient.

Daj klientowi możliwość kontaktu na wielu płaszczyznach

Jeżeli faktycznie zależy Ci na tym, aby budować w oczach klienta wizerunek profesjonalnej, nowoczesnej i przyjaznej firmy, to otwórz się na nowe technologie. Nie ograniczaj się jedynie do kontaktu telefonicznego – zainwestuj także w chatboty, które będą dostępne dla klienta przez całą dobę!

Damian Misztal

Czytaj również

Dodaj komentarz