Możliwość pracy z domu to dla wielu osób najlepsza z możliwych opcji. Nie trzeba wcześniej wstawać, by się wyszykować lub tracić czas na dojazdy. Po prostu siadamy w swoich czterech kątach i wykonujemy służbowe obowiązki. Jak zorganizować sobie przestrzeń do pracy, aby oddzielić sferę prywatną od zawodowej?
Znajdź odpowiednie miejsce
Oczywistym jest, że decydując się na zorganizowanie biura w domu, musimy mieć do tego warunki. Nie można sobie pozwolić na ciągłe przemieszczanie się między pokojami z kanapy do stołu, bo przeszkadzamy innym domownikom lub jest nam po prostu niewygodnie. Trzeba znaleźć własny kąt, który sprawdzi się do pracy najlepiej, a służbowe rzeczy nie będą przez to lądowały gdzie nie bądź. Czasami może się to wiązać z przemeblowaniami i dodatkowymi zakupami, które obciążą Twój domowy budżet. W takich przypadkach pomocny będzie chociażby kredyt gotówkowy, więc środki na urządzenie biura w domu otrzymasz “raz dwa”.
Własny kącik nie może być jednak byle gdzie. Trzeba zadbać o odpowiednie światło – najlepiej, by to naturalne zaglądało jak najczęściej. Jest ono najlepsze do pracy, ale też nie może ono padać bezpośrednio na ekran komputera. Zrób to tak, aby w miarę możliwości nie było Tobie zbyt ciemno lub wręcz przeciwnie żeby nie oślepiało Cię słońce.
Meble must have!
Bez względu na to czy pracujesz zdalnie przez pewien czas, czy Twój dom na stałe ma pełnić również rolę biura, potrzebujesz na start kilku rzeczy. Obowiązkowo musisz mieć biurko, a do siedzenia wygodne krzesło. Ten zestaw może sporo kosztować, ale nie martw się. Możesz się wspomóc biorąc kredyt gotówkowy. Przyda się też poręczna lampka, organizer na przedmioty do pisania czy podstawka pod nogi. Mając już je wszystkie, swobodnie usiądziesz przed komputerem i zaczniesz wykonywać swoje obowiązki.
Jeżeli Twoja praca wymaga dostępu do wielu przedmiotów, np. dokumentów, telefonu czy drukarki, pomyśl o dodatkowym miejscu dla nich. Mogą się one znaleźć na regale lub komodzie w zależności od tego, co będzie lepiej pasowało. Gdy potrzebujesz więcej miejsca na przechowywanie, przejrzyj oferty sklepów meblowych i wybierz coś dla siebie, aby wyposażyć swoje biuro od A do Z.
Zadbaj o dodatki, a będzie przytulniej
Kwiat, fotografia z wakacji, obrazek, świeca zapachowa, a może ulubiona ozdoba – te rzeczy najczęściej lądują na naszych biurkach i z pewnością urozmaicają przestrzeń. Możesz je postawić również u siebie, jeśli lubisz dodatki i nie chcesz, aby wnętrze było zbyt “surowe”. Pamiętaj, że muszą one pasować do obowiązującego stylu, a pomieszczenie od razu nabierze wyrazu.
Dodaj komentarz