Rodzaje billboardów reklamowych – który najlepszy?

Rodzaje billboardów reklamowych – który najlepszy?

Nie od dziś wiadomo, że dźwignią handlu jest dobra reklama. Rozpoznawalność marki wśród jej potencjalnych klientów jest niemniej ważna co przygotowana przez nią oferta usług lub produktów. W zależności od charakteru prowadzonej działalności, firmy z niemal każdej branży, mogą wybierać spośród wielu rozmaitych środków przekazu. Mimo ogromnego znaczenia reklamy internetowej, nie słabnie popularność wciąż chętnie wybieranej reklamy outdoorowej – na czele ze skutecznymi billboardami. Jakie ich rodzaje możemy wyróżnić? O tym w artykule!

Billboard – skuteczna reklama wielkoformatowa

Billboard to nic innego jak forma plakatu wielkoformatowego umieszczonego na tablicy, znajdującej się w widocznym miejscu – zwykle o sporym natężeniu ruchu, jak autostrada. Historia billboardu sięga XIX wieku – pierwsza reklama tego typu powstała w 1835 roku w Nowym Jorku. W kolejnych latach w Ameryce przybywało firm zajmujących się wynajmowaniem powierzchni na potrzeby reklamy zewnętrznej. Doprowadziło to rozpowszechnienia billboardów na całym niemal świecie. Znana od setek lat reklama zewnętrzna, pomimo wielu innych atrakcyjnych form kampanii marketingowych, wciąż zajmuje dominujące miejsce na rynku reklamowym. Nie bez powodu – wielkoformatowe plakaty są doskonale widoczne i czytelne, co pozwala na dotarcie do dużej grupy potencjalnych klientów.

Billboardy reklamowe i ich rodzaje

1. Billboardy reklamowe a sposób montażu

Kluczowy podział billboardów reklamowych związany jest ze sposobem ich montażu do podłoża. I tak, wyróżnić możemy:
Billboardy wolnostojące – nazywane też statycznymi. To konstrukcje reklamowe związane z gruntem. Osadzone na słupach i zabetonowane w ziemi, umieszczane są głównie przy drogach poza centrami miast. Wielkość billboardów wolnostojących w Emantia wynosi aż 24-25 x 8 m.
Billboardy ścienne – konstrukcje reklamowe niezwiązane z gruntem. Panele billboardu mocowane są do konstrukcji z profili stalowych zamontowanych do elewacji budynku. Ozdobna rama stanowi wykończenie billboardu. Wsparciem dla tablicy jest sama ściana budynku, co ogranicza koszty ewentualnych konstrukcji dodatkowych.
Billboardy przestawne – naziemne konstrukcje reklamowe niewiązane z gruntem. Obciążone balastem, zgodnie z prawem budowlanym nie wymagają uzyskania pozwolenia na budowę. Konstrukcję billboardu wylicza się w sposób zapewniający jej stabilność i bezpieczeństwo. Sporą ich zaletą jest możliwość przestawienia w inne dowolne miejsce po zakończeniu kampanii reklamowej.
Billboardy mobilne – konstrukcje reklamowe niezwiązane z gruntem. Zwykle osadzane na przyczepie samochodu. Ten, podczas przemieszczania się, dociera z reklamą do odbiorców. Przekaz wizualny może być wzbogacony o komunikaty dźwiękowy.

2. Billboardy reklamowe a układ tablicy

Z uwagi na układ tablicy billboardowej wyróżniamy:

  • billboardy jednostronne – z tablicą billboardową widzianą z jednej strony,
  • billboardy dwustronne – z tablicami ustawionymi w sposób równoległy do siebie, co zapewnia widoczność reklamy z dwóch stron.

3. Billboardy reklamowe a oświetlenie

Billboardy reklamowe możemy podzielić również ze względu na sposób ich oświetlenia. W tej kwestii wyróżniamy:

  • billboardy tradycyjne nieoświetlone,
  • billboardy tradycyjne oświetlone,
  • billboardy podświetlone (backlight),
  • billboardy świetlne – telebimy reklamowe.

Billboard wolnostojący – dlaczego warto?

Billboardy wolnostojące, oferowane przez Emantia, to jedna z z najczęściej spotykanych form reklamy zewnętrznej. Takie konstrukcje służą do eksponowania reklam wielkoformatowych przy drogach głównych dróg. Pozwalają docierać do kierowców poruszających się autostradami i drogami ekspresowymi. Przykładowo, pomorski odcinek A1 miesięcznie pokonuje aż 2-3 miliony samochodów. Ich kierowcy wraz z pasażerami mają kontakt z umieszczoną przy drodze reklamą billboardową o powierzchni nawet 190 m2. Ta, widoczna z daleka i przez całą dobę, przynosi pożądane efekty w postaci zwiększenia sprzedaży małych, średnich i dużych firm.

Damian Misztal

Czytaj również

Dodaj komentarz