Przepis na porządek w biurze

Przepis na porządek w biurze

Chaos i bałagan panujący w miejscu pracy w dużym stopniu utrudnia, a niekiedy wręcz uniemożliwia produktywne wykonywanie obowiązków zawodowych. Utrzymanie porządku w biurze wpływa nie tylko na ogólną estetykę pomieszczenia, ale przede wszystkim poprawia komfort pracy, wspierając tym samym kreatywne myślenie. Istnieje wiele prostych sposobów, dzięki którym zachowamy należyty ład i czystość w biurze. Oto kilka z nich.

Jak utrzymać porządek na biurku?

Wbrew pozorom to, co znajduje się na blacie naszego biurka, ma ogromne znaczenie, dlatego też w pierwszej kolejności powinniśmy zadbać o uporządkowanie przestrzeni wokół nas. Na powierzchni biurka bardzo często znajdują się porozrzucane na wszystkie strony dokumenty, długopisy, samoprzylepne karteczki, spinacze i wiele innych drobnych artykułów biurowych. Praca w takich warunkach bywa niezwykle skomplikowana i czasochłonna. Co zatem powinno znaleźć się na naszym biurku? Im mniej, tym lepiej – to złota zasada, którą w tej sytuacji należy się kierować.  Laptop, notes, komplet długopisów i kolorowych zakreślaczy oraz bloczek z karteczkami do notowania – to niezbędne przedmioty, które warto mieć zawsze pod ręką. Wszystkie inne akcesoria biurowe powinny znaleźć swoje miejsce w szufladzie naszego biurka bądź też w estetycznych i funkcjonalnych organizerach, które będą stanowiły praktyczną ozdobę blatu biurka.

Organizacja dokumentów

Jednym z podstawowych wyposażenia każdego dużego biura jest pojemna szafa lub komoda na dokumenty, z której pomocą posegregujemy ważne firmowe dokumenty. Niemniej jednak sama szafa to nie wszystko, w tym przypadku warto zaopatrzyć się także w dodatkowe gadżety, chociażby takie jak segregatory, teczki na dokumenty czy separatory. Tego typu artykuły biurowe do archiwizacji dokumentów dostępne są w sklepie BiuroSi.
Pogrupowane tematycznie dokumenty, zabezpieczone koszulkami i umieszczone w kolorowych segregatorach, które następnie znajdą swoje miejsce na półce w dużej mierze usprawnią funkcjonowanie biura.

Dlaczego warto zadbać o porządek w miejscu pracy?

O czym wspominaliśmy już na samym wstępie, zachowanie czystości i porządku w biurze skutecznie zwiększa wydajność i efektywność pracy. Dzięki temu, że wszystko znajduje się na swoim miejscu, pracownicy nie tracą czasu na ciągłe poszukiwania umów lub innych przedmiotów. Co więcej, porządek w miejscu pracy to także gwarancja bezpieczeństwa. Z kolei regularne czyszczenie i konserwacja sprzętów biurowych takich drukarka czy ksero zmniejsza ryzyko wystąpienia awarii, co wiązałoby się z poniesieniem dodatkowych kosztów.

Damian Misztal

Czytaj również

Dodaj komentarz