Komu zlecić pozycjonowanie strony internetowej?

Komu zlecić pozycjonowanie strony internetowej?

Dziś nikogo nie trzeba już przekonywać, że dobre wypozycjonowanie strony internetowej, bezpośrednio wpływa na to, ilu klientów decyduje się skorzystać z danej usługi. W czasach, w których klient posługuje się głównie wyszukiwarką internetową, w celu znalezienia interesującego go produktu, właściwe zoptymalizowanie strony internetowej staje się niezwykle ważne. Rynek odpowiada na taką rosnącą potrzebę i znajdziemy na nim wiele agencji, specjalizujących się w działaniach SEO. Jak wybrać tę właściwą?

Poznanie potrzeb klienta

Rzetelna agencja zajmująca się pozycjonowaniem stron internetowych swoje działania rozpoczyna od dokładnego poznania klienta. Nie chodzi tylko o jego oczekiwania lub o frazy, na których mu głównie zależy. Pozycjonerzy powinni poznać też dokładnie witrynę. W tym celu przeprowadza się profesjonalny audyt, który uwzględnia takie elementy jak:

  • źródła ruchu
  • prędkość ładowania się witryny
  • rozmiar strony
  • konkurencję, czyli firmy działające w tej samej branży i pozycjonujące się na podobne frazy
  • profile społecznościowe
  • wewnętrzne linki oraz strukturę linków

Dopiero takie zaawansowane kroi są w stanie dać pełny, kompleksowy obraz dotyczący tego, jakie działania SEO rzeczywiście warto będzie podjąć. Jeśli firma nie przeprowadza takiego audytu, tylko proponuje nam frazy, stosując metodę prób i błędów, warto zrezygnować ze wsparcia takiego usługodawcy.

Doświadczenie firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych

Niektóre przedsiębiorstwa, chociaż działają w tej branży od niedawna, są w stanie zaproponować klientom usługi wysokiej jakości. Nie zmienia to jednak faktu, że zawsze nieco bezpieczniejszą opcją będzie skierowanie swoich kroków do firmy, która ma bogatsze doświadczenie. Pozycjonowanie stron to wieloetapowe działania rozciągnięte w czasie wymagające angażu wielu doświadczonych osób.

Podczas lat działalności taka firma ma możliwość podjęcia współpracy z klientami działającymi na różną skalę i w różnych branżach. Taka wiedza buduje know-how agencji i sprawia, że:

  • sprawniej może dopasować indywidualną strategię do klienta

Agencje w rodzaju Internetica, które dłużej są obecne w branży, mają wypracowane skuteczne procedury. Dzięki nim zarówno rozpoczęcie działań pozycjonerskich, jak też ich kontynuowanie i kontakt z klientem przebiegają płynnie

  • dysponuje różnorodnymi narzędziami, które są w stanie wspomóc pozycjonerów na każdym etapie działań

Lata działania w branży pozwalają wypróbować różnorodne narzędzia i wybrać te najbardziej efektywne. Jeśli decydujemy się skorzystać z doświadczonej agencji zajmującej się pozycjonowaniem stron www, zyskujemy pewność, że w pracy takich specjalistów nie ma miejsca na przypadkowość; działania opierają się natomiast na metodach i narzędziach, które już dawno przeszły test solidności.

  • posiada pracowników, specjalizujących się w konkretnych działaniach

Im więcej klientów miała firma, tym więcej miała ona okazji do rozpoznania, na jakim polu konkretni pracownicy radzą sobie najlepiej. Doświadczenie jest potrzebne, żeby skutecznie przydzielić obowiązki załodze. W rezultacie w doświadczonych agencjach SEO najczęściej dzałaniami on-site, off-site, kontaktem z klientami czy tworzeniem treści zajmują się osoby, których kompetencje pozwalają im się najlepiej realizować na danym, konkretnym stanowisku.

Pozycjonowanie witryn www – na co jeszcze zwrócić uwagę?

Profesjonalna agencja SEO działa w oparciu o jasne, proste zasady i otwarcie przedstawia je usługobiorcy. Jako klient, powinniśmy dokładnie wiedzieć, za co płacimy. Koszty pozycjonowania mogą oscylować między dość szerokimi widełkami, bo wiele zależy od tego, co dokładnie obejmuje usługa. Dobra agencja zajmująca się pozycjonowaniem stron www jest otwarta na kontakt z klientem, w przystępny sposób tłumaczy zagadnienia, co do których ma on wątpliwości, oraz jasno precyzuje, na czym polegają konkretne działania. Po takiej transparentności, połączonej z życzliwym nastawieniem do usługobiorców, często można poznać rzeczywiście profesjonalne przedsiębiorstwa.

Damian Misztal

Czytaj również

Dodaj komentarz