Czym jest (a czym nie jest) makreting afiliacyjny?

Czym jest (a czym nie jest) makreting afiliacyjny?

Afiliacja to ostatnio bardzo modne słowo, często nadużywane lub wykorzystywane niekoniecznie w odpowiednim kontekście. Jak działa współpraca w modelu afiliacyjnym i czy cały proces stanowi dobry sposób na udaną strategię marketingową?

Model afiliacyjny

W procesie afiliacji mamy do czynienia z dużą siecią współpracy. Reklamodawca zleca działania marketingowe wybranym partentom, którzy osiągają zyski zależne od efektów. Najprościej mówiąc: afilianci zarabiają na strategiach reklamowych, które przynoszą konkretne skutki (wyświetlenia, kliknięcia, działania na stronie).

To rozwiązanie korzystne dla osób, które chcą mieć pewność, że wkład finansowy przyniesie realne efekty. Afiliacja zabezpiecza bowiem reklamodawców przed sytuacją, w której działania reklamowe są przeprowadzane źle i nieumiejętnie – afilianci starają się właśnie dlatego, że to efekty stanowią gwarancję ich zysku.

Mity na temat afiliacji

Wokół słowa afiliacja wytworzyło się niestety wiele krzywdzących mitów – oto najpopularniejsze z nich:

  • tylko sprzedaż ma znaczenie – nic bardziej mylnego. W procesie afiliacji można wyznaczyć różne cele: od konkretnego zysku, przez ogólne zainteresowanie stroną, po klikanie konkretnych zakładek,
  • afiliacja przeznaczona jest dla gigantów – to kolejny nieprawdziwy osąd. Działania afiliacyjne przynoszą ogromne korzyści również dla małych marek. Partnerzy zapewniają im rozpoznawalność, pomagając zaistnieć w Internecie.

Dlatego, nie zrażając się obiegowymi opiniami, warto sprawdzić, czy marketing afiliacyjny nie sprawdzi się w przypadku Twojej działalności.

Jak przystąpić do marketingu afiliacyjnego?

Oczywiście w całym procesie najważniejsze jest znalezienie odpowiednich partnerów. Warto celować w osoby działające na zróżnicowanych mediach przekazu. Strony internetowe i blogi to nie wszystko: warto postawić również na social media, stanowiące jeden z podstawowych filarów internetowej reklamy.

Afiliacja to model współpracy, w którym partnerzy są niezwykle zaangażowani w działania marketingowe – warto wypróbować ją i przekonać się,  jak potężnym medium marketingowym jest Internet!

Damian Misztal

Czytaj również

Dodaj komentarz