Korzyści wynikające z outsourcingu sprzedaży

0
37

Czym jest outsourcing sprzedaży?

Outsourcing to nic innego, jak przekazanie określonych obowiązków stronie trzeciej. Tego typu rozwiązania stosowane są w wielu branżach – outsourcing może dotyczyć prostych usług jak np. sprzątanie czy ochrona, ale coraz częściej podwykonawców wykorzystuje się także w branży IT, księgowości, produkcji czy biznesie.

Jeśli chodzi o outsourcing sprzedaży, to polega on na tym, że podmiot zewnętrzny zajmuje się sprzedażą produktów bądź usług firmy zlecającej. Dzięki temu sprzedaż ma dużo większy zasięg, a firma nie musi się przejmować obowiązkami związanymi z tym procesem – wynajęcie podwykonawcy jest tańsze od prowadzenia własnego działu sprzedaży.

 

Kiedy warto korzystać z takiego rozwiązania?

Firmy, które mają dobrze rozwinięte struktury sprzedażowe, same zajmują się dystrybucją swoich produktów. Jednak w mniejszych firmach albo wtedy, gdy sprzedawany produkt jest unikalny, niezbędne może być dodatkowe wsparcie. Firma zewnętrzna pozyskuje nowe rynki i zwiększa liczbę potencjalnych odbiorców usługi. Warto też mieć na uwadze, iż outsourcing często wiąże się z działaniem także na rynkach zagranicznych.

Outsourcing sprzedaży oznacza nowe kanały dystrybucji produktu, dzięki czemu można z nim dotrzeć do osób, które bez tego nie miałyby nawet szansy dowiedzieć się, że sprzedawana marka w ogóle istnieje. Firmy zewnętrzne, jak na przykład 4mat.pl, mają już sprawdzone metody na zwiększenie sprzedaży, prowadzą własne centra telefoniczne, dysponują bogatymi bazami danych, korzystają z bardziej zaawansowanych systemów informatycznych.

 

Jakie są zalety outsourcingu sprzedaży?

Oszczędność pieniędzy i czasu to na pewno największy plus takiego rozwiązania. Outsourcing nie jest tanią usługą, ale firma nie ponosi już wtedy praktycznie żadnych innych kosztów związanych ze sprzedażą, poza tym ryzyko niepowodzenia bierze na siebie przede wszystkim podwykonawca. Dla firm bez żadnego doświadczenia w sprzedaży to wyjątkowo korzystna opcja – nie trzeba szukać nowych pracowników i płacić za ich wyszkolenie, a proces sprzedaży rusza niemal od razu, po podpisaniu umowy z firmą zewnętrzną.