Jakie narzędzia ułatwią Ci zarządzanie projektami

0
82

Za jedną z najskuteczniejszych metod zarządzania zadaniami w firmie uważa się grupowanie ich w projekty. Pracują nad nimi zespoły, które w określonym czasie mają wywiązać się z zadań. Taki podział pracy pozwala pracodawcy kontrolować postępy i rozliczać poszczególnych pracowników z wykonywania obowiązków. Zarządzanie projektami nie jest sprawą łatwą, szczególnie jeśli te są złożone. W takich sytuacjach warto skorzystać z narzędzi, które pomogą usprawnić pracę zespołów. Jak one działają i w czym mogą pomóc?

Narzędzia do zarządzania projektami – kiedy po nie sięgnąć?

Narzędzia do zarządzania projektami sprawdzą się w każdej firmie – niezależnie od jej branży czy wielkości. Co więcej, skorzystać może z nich również mikroprzedsiębiorca czy freelancer, który chce uporządkować swoją pracę, kontrolować czas spędzany na poszczególnych czynnościach i na bieżąco sprawdzać efekty. Korzystanie z programów do zarządzania projektami, zadaniami i pozwalających ustalać priorytety pracy polecane jest przede wszystkim tym, którzy dążą do optymalizacji i rozwoju swojej firmy.

Zalety narzędzi do zarządzania projektami

Systemy do zarządzania projektami mają liczne zalety. Przede wszystkim są nieocenioną pomocą w planowaniu pracy własnej oraz pozostałych członków zespołu. Z ich pomocą można przypisać zadanie do konkretnego pracownika i na bieżąco monitorować postępy jego wykonania.

Systemy CRM ułatwią zarządzanie projektami pod względem komunikacyjnym. Dzięki narzędziu on – line będzie można szybko i sprawnie przekazywać konieczną do realizacji projektu dokumentację w różnych formatach. Co ważne dostęp do niej będzie z każdego miejsca i o każdej porze. Szybko będzie można więc sprawdzić niezbędne dane i informacje i przekazać je przełożonemu czy klientowi.

CRM do zarządzania projektami polubią także pracownicy. Dzięki nim nie będą mieli wątpliwości co do swoich zadań, priorytetów wykonywania ich. Proste będzie również raportowanie i rozliczanie się z wykonanych obowiązków.

CRM w firmie

CRM jest narzędziem, które używane jest niemal w każdym przedsiębiorstwie. Ma on wiele funkcji. Tą pierwszą z podstawowych jest gromadzenie informacji o kontrahentach i monitorowanie relacji z nimi. W CRM-ie można zapisywać ustalenia, historię płatności, informacje na temat zakupów, płatności, potrzeb klientów. CRM w tym wymiarze sprawdzi się jako narzędzie pracy działu marketingu, sprzedaży czy księgowości. Warto pamiętać, że CRM to  także system do zarządzania projektami. Aby można było go wykorzystywać w ten sposób, powinien posiadać opcje tworzenia projektów, zakładania cyklicznych i jednorazowych zadań przypisywania do nich pracowników, dodawania załączników, ustalania priorytetowych obowiązków i terminów wykonania poszczególnych zadań. Warto, aby dostęp do CRM miały wszystkie osoby w firmie lub w zespole projektowym. Najlepiej, kiedy poszczególnym pracownikom można przydzielać konkretne role i funkcje i ustalać zależności w hierarchii, dzięki temu kontrola nad postępami projektu będzie najefektywniejsza. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here